Ciąża

Sport w ciąży. O czym należy pamiętać?

sport w ciąży
5 (100%) 1 vote

Sport w ciąży pomaga kobietom zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Wysiłek fizyczny nie tylko poprawia kondycję, ale także likwiduje poczucie zmęczenia i zmniejsza ból pleców.

Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży pozwalają również zapobiec częstej przypadłości ciężarnych, jaką jest cukrzyca. Odpowiedni trening w ciąży poprawia odporność organizmu i redukuje stres. Jeżeli przed ciążą byłyśmy aktywne, spodziewając się dziecka powinnyśmy kontynuować umiarkowany wysiłek fizyczny. Jeżeli natomiast do tej pory unikałyśmy ćwiczeń, przyzwyczajajmy nasz organizm do wysiłku stopniowo.

Przeciwwskazania

W ciąży nie powinny ćwiczyć kobiety, które chorują na choroby serca, astmę, mają słabą szyjkę macicy, nisko ułożone łożysko lub występuje u nich ryzyko poronienia. Aktywność fizyczną należy natomiast natychmiast przerwać, gdy odczuwamy ból głowy, brzucha, miednicy, klatki piersiowej, nudności, zawroty głowy, problemy z chodzeniem lub oddychaniem, gwałtowne bicie serca, krwawienie z pochwy lub też gdy płód jest zupełnie nieruchomy albo zaczyna gwałtowniej się poruszać.

Trening dla kobiet w ciąży

Kobietom w ciąży w zupełności wystarczy trwający pół godziny trening. Najlepszymi aktywnościami fizycznymi dla nich są: pływanie, spacery oraz specjalne formy aerobiku przeznaczone dla kobiet ciężarnych. Przed każdym ćwiczeniem należy wykonać krótką rozgrzewkę i rozciąganie. Posiłek spożyć powinno się co najmniej godzinę przed treningiem, a w trakcie ćwiczeń pić dużo wody.
Należy unikać sportów, w których dojść może do utraty równowagi – jeżeli jesteśmy fankami jazdy na rowerze, na okres ciąży przerzućmy się na rower stacjonarny.

Zdjęcie Ignacio Campo na Unsplash

No Comments Found

Leave a Reply